Jag ser det snöar...

...men bara på ena sidan huset. Utanför vardagsrummsfönstret snöar det, men inte utanför köksfönstret, skumt!

Har inte orkat skriva på länge, har varit jätteförkyld och allmänt trött och hängig. Fick VG på omtentan i omvårdnad, känns bra, äntligen klar med den där j-la kursen! KI har förlorat sin examinationsrätt på sjuksköterskeprogrammet, vi får gå kvar, men inga nya 1or kommer i vår. Inte allt för överraskande med tanke på hur omvårdnadskursen va upplagd!

Har fått nytt jobb också! På Stockholms Borgerskaps hemtjänst., började i torsdags och ska jobba varannan helg. Ska bli såååå skönt att veta när man ska jobba och få schemat i tid (istället för att få det på söndag kväll och så gäller det för en vecka framåt.. lycka till att planera nåt där!) För att inte tala om att veta ATT man ska jobba, så man inte står där i slutet av månaden utan pengar. Kollegorna är jättetrevliga, kom in i gänget direkt. Morgonen börjar med frukost och morgonmöte, vi får alltså kaffe, mackor och frukt, GRATIS! För mig som har jobbat i snabbmatsrestaurang de senaste 4,5 åren är det helt enormt! Är så glad att jag slipper den där branschen, alla är så sjukt stressade och resultatinriktade att dom gör vad som helst för att klara budgeten, vilket betyder att snåla som fan och skita i hur personalen mår! Fick en chock i torsdags när chefen 7.30 på morgonen bad mig ta en kopp kaffe och sätta mig ner. Kulturkrock må jag lova! Sen kan det iofs bli lite stressigt under dagen, mycket spring i trappor, tider att passa och affärer att springa till med diverse inköpslistor. Men ibland blir det tvärt om, i fredags låg vi en halvtimme före så då va det bara att sätta sig ner och vila en stund så att man inte kom alltför tidigt till tanterna. Och med tanke på alla trappor så lär jag bli av med dom där extrakilona jag lyckats lägga på mig under tiden på Subway.! Måste bara springa iväg till V-by nu och lämna in en ny tjänstledighetsansökan, på 100% den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0