En blivande sjuksköterskestudent..

.. japp det är jag! Bort med förhoppningsvis, jag kom in på KI!!! Lite överraskande att komma in på första urvalet. Har suttit och kollat tidigare års lägsta intagningspoäng typ 5-6 år tillbaka och jag har legat under alla år. Betygen har legat runt 16-17 och högskoleprovet på minst 1,4.. jag har 1,3. Men jag kom in på 1,3 så det måste ha sänkts! Nu slipper jag äntligen Subway, lär väl jobba kvar på deltid tills jag hittat ett bättre extrajobb, helst handel. Men sen är jag äntligen fri efter 2 år, visst jag får väl skylla mig själv som inte varit tillräckligt aktiv i jobbsökandet men bitvis har det faktiskt varit kul där. Jobbigt bara att det kommit lite rolig personal lagom tills man slutar men vad ska man göra? Så nu har jag en månads heltidsarbete kvar efter semestern slutat och sen börjar pluggandet!!

Kom hem igår kväll efter några mysiga dagar med älsklingen på Västkusten. Lämnade ett regnigt Stockholm tidigt i måndags morgon och anlände i ett betydligt soligare Göteborg vid lunch. Åkte till pappas moster Britta i Frölunda och lämnade väskorna och sen spenderade vi eftermiddagen med en promenad på stan tills det började regna. Dagen efter åkte vi till Johans kusiner i Askim och spenderade dagen på Liseberg där jag förtvivlat upptäckte att jag blivit kärring, magen höll på att vända på sig redan efter första åket. Att jag morgonen innan varit darrigare än ett asplöv och varit väldigt nära att kräkas när vi steg upp halv 6 på morgonen efter ca 3 timmars sömn kan ha haft något med saken att göra, men ändå. Men trots det hade vi en kul dag tillsammans med Johans kusin Karl. Vi blev JÄTTEBLÖTA i Flumeride, vita linnebyxor är inte att rekommendera, dom blev helt genomskinliga. Johan tappade dessutom sin älskade keps i en av båtarna och den dök ju så klart inte upp. Efter att ha glömt den hos pappa i nästan ett halvår hann han ha den i en vecka innan den försvann igen. It just wasnt meant to be.

På onsdagen tog vi en hiskligt dyr buss upp till Lysekil och Johans farmor och farfar. Där var det varmt och inte ett moln på himlen. Tog en kvällspromenad runt stan och blev itvingade kolossala mängder mat som man alltid blir hos någons far- eller morföräldrar. Hittade dessutom en av mina äldsta kärlekar i deras vardagsrum; ett piano. Har inte rört ett på evigheter och jag kom knappt ihåg hur man läser noter. Men efter en stunds plinkande började Månskenssonaten komma tillbaka stycke efter stycke. Gud vad jag saknar mitt gamla piano!

På torsdagen åkte vi till Nordens Ark och tittade på djuren bland alla skrikande ouppfostrade snorungar. Vissa människor borde inte få skaffa barn om dom inte kan hålla koll på dem. De petade på sköldpaddorna och klättrade på rep och stängsel trots gigantiska varningsskyltar. Man bara hoppades att en leopard skulle bita dem så att föräldrarna lärde sig nåt. Men trots ungarna så var det en mysig dag och vi fick en rejäl promenad. Såg alla djur förutom vargarna som gömde sig med sina valpar och såg bara skymten av en tiger. Efter ytterligare massa mat så bar det igår eftermiddag iväg tillbaka till Göteborg för att ta tåget hem till Stockholm och två gosiga katter.

Nästa vecka blir det Muskö och hundvakt till Eril som inte får följa med på segelturen på Göta Kanal. Ska bli kul, tänkte hälsa på pappa en del som också är där ute och så blir det ett besök hos Micke och Suzan som fått en liten pojke i tisdags.






Kommentarer
Postat av: Amanda (du-vet-vem)

"lite rolig personal" får jag känna mig träffad? :D haha.

2008-07-24 @ 23:05:14
URL: http://listenbabygirl.blogspot.com
Postat av: Emma

haha.. japp ;) du skulle bara veta hur mycke tjafs det varit under våren..

2008-07-29 @ 15:51:02
URL: http://systeremma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0