Turist i sin egen stad

Kom hem för en stund sen från mammas torp där vi spenderat natten efter en dag i min barndomsstad Borlänge. Lämnade av kissarna hos mamma igår förmiddag och satte sedan av norrut mot Dalarna. Visade runt Johan där jag växt upp. Började med att Johan ville absolut ville stanna och fota dalahästen i Avesta och vara allmänt turistig. Sen bar det av mot Borlänge och Hornsgatan där jag växt upp. En tur förbi The White House för att garva lite är ett måste. Lite lunch på American Take Away med världens godaste panpizza. Sen åkte vi och hälsade på gamla mormor. Hon var pigg och kom ihåg vem Johan var och allt. Däremot glömde hon vad hon hade sagt 3 min tidigare och frågade samma frågor om och om igen. Men är man 92 år gammal så är det ok. Hon är ändå väldigt pigg för sin ålder och blev jätteglad att vi kom förbi. Efter mormor blev det ett besök i farfars minneslund och sedan vidare till kyrkan till morfars grav. Gud vad jag saknar dom två, en bättre morfar och farfar får man leta efter!

Sen fick jag för mig att jag skulle visa Johan Sveriges bästa vatten så vi vandra ner i Frostbrunnsdalen som ligger bredvid kyrkan. Trots en massa myggbett var det väldigt mysigt och en skön paus från den varma bilen. Drack vatten ur källan som är hur gått som helst. Lyckades övertala Johan att smaka lite också även om han var väldigt skeptisk mot att det gick att dricka vatten direkt från källan. Efter sommarens första mjukglass i Rommehed vände vi bilen tillbaka till Enköping där kissarna väntade med mamma efter en händelserik dag i torpet. Grillade Scans grillspjut till middag som var en aning övermarinerade men väldigt möra. Katterna trivdes som fisken i vattnet där ute men tyvärr var vi tvugna att vara hemma idag till kl 0800 för att släppa in ComHems tekniker som konstaterade det vi redan försökt förklara för idioterna på kundtjänst, dvs att boxen var trasig. Så efter en gnällig bilresa hem där Axel tjöt hela vägen så ligger dom nu däckade under soffbordet och jag ska plantera blommor på balkongen.







Kommentarer
Postat av: Amanda (du-vet-vem)

det var en STOR dalahäst det!

2008-07-09 @ 01:20:24
URL: http://listenbabygirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0