18 timmar 8 minuter och 45 sekunder...

..så lång tid är det kvar till semestern i skrivande stund.

Eller den börjar egentligen på tisdag, kunde ha fått vara ledig från i fredags kväll eftersom jag varit ledig denna helg och måndagen hamnade lite i kläm. Men pga sjukdom behövs jag på måndag morgon så tji fick jag! Älsklingen har redan varit ledig en vecka, med avbrott i torsdags för att schemat inte gick att lösa annars. Men snart så är allt i sin ordning!

Har spenderat dagen med att baka smulpaj och bullar i massor! Sitter här nu med deg i hela magen och mår illa. Att man aldrig lär sig att inte äta så mycket deg! Men gott blev det. Johan bakade pajen alldeles själv, med lite råd från mig bara.

I veckan ska vi lämna av kissarna hos mamma i torpet och köra upp till Borlänge och hälsa på min gamla mormor innan hon blir alltför dement. 92 år gammal har hon hunnit bli och minnet har hängt med ända tills för lite mer än ett år sen när hon flytta in på hem. Sen blir det lite sightseeing runt min barndomsstad, det hann vi aldrig med i vintras när vi åkte upp. Då var det mörkt och regnade slask så man blev alldeles blöt och iskall. Sen ska vi tillbaka till torpet och spendera natten där.

Har även prickat in att dricka drinkar på balkongen, åka till Muskö nästa helg, Göteborg 7-11 med Liseberg och hälsa på släktingar. Sen blir det Muskö en vecka när vi ska va hundvakt åt Eril, ska bli intressant att se hur det går med katterna. Sen är det en vecka kvar innan helvetet börjar igen. Men förhoppningsvis blir det skolan i höst! Första urvalet kommer i mitten av juli så man börjar ju bli lite nervös!!

Men nu hoppade Axel upp i knät och vill ha uppmärksamhet så jag måste nog lägga ifrån mig datorn. Stackarn har bränt bort halva ögonbrynet på vänster sida. Ser jättefånigt ut men man får väl hoppas att han lärde sig att inte gå nära tända ljus igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0